Verkkokaupan toimitusehdot

Voimassa 28.8.2015 alkaen

Yleistä verkkokaupasta

Verkkokaupan tuotteita myy Taivassalon apteekki y-tunnus 2372386-9.

Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen.

Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan internetin välityksellä osoitteesta https://taivassalon-apteekki.eapteekki.fi ostoskorin kautta.

Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. Sähköpostitse ei tietoturvasyistä lähetetä tilausyhteenvetoa. Tilausyhteenvedon voi tulostaa verkkoapteekista heti maksamisen jälkeen. Apteekki lähettää paketin toimituksen yhteydessä myös tilausyhteenvedon.

Ennen itsehoitolääkkeitä tilanneen asiakkaan tilausvahvistuksen lähettämistä apteekki on puhelimitse yhteydessä asiakkaaseen, ellei tämä ole sitä erikseen tilauksen yhteydessä kieltänyt. Puhelimitse annettavan lääkeneuvonnan yhteydessä apteekki opastaa lääkkeiden oikeasta ja turvallisesta käytöstä. Asiakkaan kannattaa varmistaa lääkkeen soveltuvuus itselle ennen tilaamista tai tilauksen yhteydessä jätettävällä soittopyynnöllä. Vastaamme soittopyyntöön ennen tilauksen toimittamista. Lääketilaus on mahdollista muuttaa tai peruuttaa apteekista puhelinkeskustelussa ilmi tulleiden asioiden johdosta. 

Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Tilausvahvistus

Lähetämme sähköpostitse tilausvahvistuksen, josta näet

  • tilausnumeron
  • laskun loppusumman
  • lähetysseurantakoodin, mikäli toimitus Postiin

Lähetyksen kulkua voi seurata osoitteessa 

http://www.posti.fi/henkiloasiakkaat/postipalvelee/tyokalut/lahetystenseuranta/.

Postin mobiilisovelluksella saat käyttöösi automaattisen lähetysten seurannan postipaketeille. Aktivoimalla oman matkapuhelinnumerosi sovelluksessa saat automaattisesti tiedon lähetyksistä ilman lähetystunnusten syöttämistä. Sovellus kertoo myös tiedot saapuvan lähetyksen koosta, ajasta ja paikasta sekä ohjaa oikeaan noutopaikkaan kartan avulla.

Lataa Posti-sovellus älypuhelimeesi puhelimesi sovelluskaupasta 

   .


Maksutavat

Maksu pankkipainikkeilla

Checkout maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Maksajan tilinumero ei välity apteekkiin. Voit maksaa tilaamasi tuotteet seuraavien verkkopankkipalveluiden kautta: Nordea, Osuuspankki, POP Pankki, LähiTapiola, Säästöpankit, Ålandsbanken, Danske Bank, Aktia, S-pankki ja Handelsbanken. Maksukortteina maksupalvelussa käyvät Visa (Debit), Visa Electron ja MasterCard (Debit).

Checkout - Oma maksutapa kaikille

Checkout on sinulle turvallinen maksutapa. Palvelu on maksulaitoslain siirtymäsäännöksen nojalla merkitty Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Checkout on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä palvelu.

Valittuasi maksutavan kauppiaan tarjoamista vaihtoehdoista, maksutapahtuma siirtyy maksutavan järjestelmään. Hyväksyttyäsi maksun ja palattuasi verkkokauppaan, maksu kirjautuu välittömästi suoritetuksi kauppiaalle. Maksu suoritetaan Checkout Finland Oy:n hallinnoimalle tilille, josta se siirretään kauppiaalle.

Postitamme tuotteet, kun maksusuoritus näkyy tilillämme. Postitamme tuotteet tällä erää vain pankkimaksulla, emme luotolla, postiennakolla, Collector-laskulla tai ennakkotilisiirrolla. Maksusuoritukset osoitetaan Checkout-tilille, tilausvahvistuksen tietojen mukaisesti.

Käsittelemme tilauksen kaupan aukioloaikaan, kun maksu on suoritettu. Kun olet maksanut ostokset, tilausta ei voi enää muuttaa. 

Toimitusaika

Postitamme tilatut tuotteet mahdollisimman nopeasti. Pankkiyhteyksistä ja tuotteen varastotilanteesta riippuen siihen kuluu noin 1-3 arkipäivää laskun maksamisesta. Jos tilattu tuote on tilapäisesti loppu, tuote toimitetaan asiakkaalle, kun sitä on jälleen saatavilla. Mahdollisista pitkistä toimituskatkoksista ilmoitetaan asiakkaalle erikseen sähköpostitse. 

Toimitustapa ja toimituskulut

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Voit katsoa toimituskulut valittuasi ostoskorin maksu- ja toimitustavan. 

Vaihto- ja palautusehdot

Apteekin verkkopalvelusta tilatuilla tuotteilla, lääkkeitä lukuun ottamatta, on kuluttajansuojalain (38/1978) mukainen 14 vuorokauden palautusoikeus. Palautettavan tuotteen tulee olla avaamattomassa alkuperäispakkauksessa ja sen tulee olla myyntikuntoinen, käyttämätön ja muuttumaton. Apteekki jättää palautusoikeuden ulkopuolelle elintarvikkeet, tukisukat ja intiimituotteet.

Lääkkeillä ei ole myöskään palautusoikeutta muulloin kuin tuotevirhetapauksissa, sillä nämä tuotteet eivät ole palautettavissa myyntiin (Kuluttajansuojalaki 38/1978 6. luvun 16 § 4. kohta). Voit myös valita palautelomakkeessa/sähköpostiviestissä, haluatko itsellesi uuden tuotteen tilalle vai rahojen palautuksen.

Asiakas saa apteekin hyväksymästä asiakaspalautuksesta sähköpostiviestin ja rahat tilille 1-3 arkipäivän kuluttua sähköpostiviestin lähettämisestä osoitteesta info@taivassalonapteekki.fi.

Mikäli asiakas haluaa vaihtaa tilaamansa tuotteensa esimerkiksi saman tuotesarjan erikokoiseen tuotteeseen, asiasta sovitaan erikseen asiakkaan kanssa. Näissä tilanteissa käytetään apteekkarin harkintaa. Tässäkin tilanteessa asiakas on velvollinen huolehtimaan palautuskuluista postitse. Tuotevaihto voi onnistua kuitenkin apteekissa maksutta paikan päällä asiakkaan niin halutessa.

Asiakas voi palauttaa tilaamansa tuotteen maksutta apteekkiin paikan päällä. Apteekilla ei ole asiakkaalle maksutonta asiakaspalautussopimusta Postin kanssa. Asiakas maksaa siis itse palautuslähetyksen.

Asiakkaan velvollisuus ilmoittaa apteekille palautuksesta

Asiakkaalla on velvollisuus ilmoittaa asiakaspalautuksesta apteekille. Ilmoitus tehdään kirjallisesti apteekin sähköpostiin tai verkkoapteekin palautelomakkeella. Ilmoituksesta tulee käydä läpi asiakkaan nimi, tilauksen viitenumero (tilausvahvistuksen yläpuolelta, Tilaus #18-nroinen numerosarja) ja palautettavan/vaihdettavan tuotteen nimi. Apteekki kuittaa asiakkaalleen sähköpostitse tämän antamaan sähköpostiosoitteeseen palautusilmoituksen vastaanotetuksi.  

Asiakkaalle ei lähetetä mitään palautuslomakkeita apteekista. Asiakas palauttaa lähetyksen Postin omien käytäntöjen mukaisesti eli asiakas täyttää asiakaspalautuskortin Postikonttorissa tai asiamiespostissa ja maksaa itse palautuksen.

Ongelmatilanteet lähetyksessä sekä viallisten tuotteiden osalta

Lääkkeen tilaajan on voitava varmistua lääkkeitä vastaanottaessa siitä, ettei lähetystä ole avattu kuljetuksen aikana. Asiakkaan tulee ottaa yhteys apteekkiin, mikäli lähetyksessä on ollut jokin poikkeama. Mikäli tuote on kuljetuksen aikana kadonnut, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu apteekista väärä tai ylimääräinen tuote, tuote on altistunut kuljetuslämpötilapoikkeamille (kylmäkuljetuksen vaativia tuotteita ei pystytä vielä toimittamaan) tai on muuta syytä epäillä valmisteen olevan virheellinen, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi apteekkiin. Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Yhteystiedot löytyvät apteekin verkkosivuilta.

Mikäli lähetys sisältää vääriä tuotteita ja/tai vääriä määriä, tilauspoikkeama tulee ilmoittaa apteekkiin mitä pikemmin eikä tuotteita saa ottaa käyttöön.

Jos paketti on vioittunut Postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio Postiin. Asiakas täyttää Postissa vahingonkorvauslomakkeen. Mikäli Postin korvauspäätös kuljetusvauriosta on hylkäävä, asiakkaan tulee ottaa yhteyttä apteekkiin. Apteekki voi korvata tuotteen asiakkaalle vasta, kun Posti on antanut asiasta hylkäävän korvauspäätöksen. Apteekille on toimitettava Postista saatu hylkäävä päätös kirjallisena. Apteekkari korvaa tässä tapauksessa kuljetuksen aikana vioittuneen tuotteen asiakkaalle.

Muuta

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Apteekki käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti.